مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 04:352021-07-24بين الملل

تصویر جدید کاوشگر چینی از مریخ


سازمان ملی فضایی چین، هم زمان با نخستین سالگرد راه اندازی فضاپیمای تیان ون-1 تصاویر جدیدی از مریخ را که توسط این کاوشگر کشور گرفته شده منتشر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، سازمان ملی فضایی چین، تصاویر جدیدی از مریخ را که توسط کاوشگر تیانوان -1 این کشور گرفته شده منتشر کرد.

این تصاویر هم زمان با نخستین سالگرد راه اندازی آن متشر شده و تصاویر جدیدی از تپه های شنی در مریخ را به نمایش می گذارد.

  مدارگرد تیان ون-1 چین که قرار است چین را جزء قدرت های برتر فضایی قرار دهد، از یک دوربین با وضوح بالا بهره می برد و به عنوان یک نقطه ارتباطی بین مریخ نورد و تیم کنترل ماموریت در چین عمل می کند.

از طرف دیگر، این مریخ نورد دارای تجهیزات گسترده ای از جمله ابزارهای هواشناسی و سطح شناسی، دوربین ها و رادار است که مخازن مخفی آب را در زیر سطح باستانی مریخ جستجو می کند.

مأموریت تیانوان -1 در ژانویه 2016 به تصویب رسید و کاوشگر در 23 جولای سال 2020 ( 2 مرداد) به فضا پرتاب شد و پس از آن مانورها و برنامه هایی که برای آن تعریف شده بود را در سیاره سرخ اجرا کرد.

در 11 ژوئن ، سازمان ملی فضایی چین مراسمی را به نشانه موفقیت کامل اولین مأموریت چین در مریخ برگزار کرد؛ تا 23 ژوییه (1مرداد)، سطح نورد ژورونگ که به فضاپیمای  تیانو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویر جدید کاوشگر چینی از مریخ

تصویر جدید کاوشگر چینی از مریخ