مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 تیر 1400 ساعت 06:452021-07-22اقتصادي

پیش بینی برداشت 30 هزار تن شلتوک در آذربایجان شرقی


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از پیش بینی برداشت 30 هزار تن شلتوک در استان خبر داد و گفت: حدود 18 هزار تن برنج سفید از این شلتوک ها به دست خواهد آمد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از پیش بینی برداشت 30 هزار تن شلتوک در استان خبر داد و گفت: حدود 18 هزار تن برنج سفید از این شلتوک ها به دست خواهد آمد.

اکبر فتحی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص برنامه های الگوی کشت استان، اظهار کرد: الگوی کشت حوزه دریاچه ارومیه شامل شهرستان های حاشیه دریاچه ارومیه می شود که این الگوی کشت ها بر اساس مزیت های نسبی هر شهرستان در سال 1395 تهیه، تدوین و جهت اجرا به کلیه شهرستان های استان ابلاغ شده است.

وی در خصوص اقدامات انجام گرفته در راستای اجرای الگوی کشت محصولات زراعی استان، تشریح کرد: محصولات پرآب بر از جمله یونجه که زمانی در سطح 98 هزار هکتار در استان کشت می شد، اکنون با محصولات دیگری جایگزین شده و به 80 هزار هکتار کاهش یافته است.

وی افزود: محصولات علوفه ای نظیر چغندر علوفه ای در سطح 85 هکتار، سورگوم علوفه ای در سطح 280 هکتار، کینوای علوفه ای، ارزن علوفه ای و اسپرس در سطح 530 هکتار محصولاتی هستند که جایگزین کشت یونجه پرآب بر در استان شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 30 هزار تن شلتوک در آذربایجان شرقی

پیش بینی برداشت 30 هزار تن شلتوک در آذربایجان شرقی