مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 تیر 1400 ساعت 05:352021-07-22اقتصادي

آیین بهره برداری از طرح انتقال نفت گوره-جاسک آغاز شد


آیین بهره برداری از خط لوله انتقال نفت خام گوره تا جاسک و نخستین بارگیری محموله صادراتی نفت ایران از دریای عمان دقایقی پیش با حضور رییس جمهور آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آیین بهره برداری از خط لوله انتقال نفت خام گوره تا جاسک و نخستین بارگیری محموله صادراتی نفت ایران از دریای عمان دقایقی پیش با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور آغاز شد.

این خط لوله که برای نخستین بار در تاریخ صنعت ایران نفت خام را به پایانه و تاسیسات دریایی صادرات و واردات نفت خام در سواحل دریای عمان می رساند از منطقه گوره از توابع شهرستان گناوه در استان بوشهر آغاز می شود و با طی کردن مسیر هزار کیلومتری و عبور از استان های بوشهر، فارس و هرمزگان، به جاسک می رسد.

این طرح که با سرمایه گذاری 53 هزار میلیارد تومان برای 10 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است، علاوه بر تنوع بخشی به مبادی صادراتی کشور و توسعه منطقه مکران، باعث آبادانی، تولید و فعالیت های اقتصادی بیشتر در این منطقه با احداث پالایشگاه ها و پتروشیمی ها در آینده نزدیک خواهد شد.

خط لوله نفت خام گوره به جاسک، با ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز از طریق پایانه جدید جاسک طراحی شده است و در مرحله نخست روزانه 300 هزار بشکه نفت خام را صادر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین بهره برداری از طرح انتقال نفت گوره-جاسک آغاز شد

آیین بهره برداری از طرح انتقال نفت گوره-جاسک آغاز شد