مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 تیر 1400 ساعت 07:302021-07-21فرهنگي

«اروسک »هایی که شانس المپیک 2020 می شوند


«اگر قرار باشد روزی نمادی برای رویدادِ جهانی (مانند المپیک) طراحی کنیم، اساطیر و افسانه های ایرانی چه قابلیت هایی برای تبدیل شدن به نماد شانس برای جهان را دارند؟ اروسک های ایرانی و باورهای آیینی تا چه اندازه برای طراحان و گرافیست های ما معرفی شده .

- اگر قرار باشد روزی نمادی برای رویدادِ جهانی (مانند المپیک) طراحی کنیم، اساطیر و افسانه های ایرانی چه قابلیت هایی برای تبدیل شدن به نماد شانس برای جهان را دارند؟ اروسک های ایرانی و باورهای آیینی تا چه اندازه برای طراحان و گرافیست های ما معرفی شده اند؟ آیا کودک به عنوان یک مخاطب در نظر گرفته می شود؟ یا میراث ادبی کشورمان که سرشار از قهرمانانِ اسطوره ای است، از نمادهای فرهنگی کشور برای تبدیل به عناصری آشنا برای نسل امروز و فردا استفاده می شوند؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، لیلا کفاش زاده - کارشناس میراث فرهنگی و عضو شورای کتاب کودک – در یادداشتِ اختصاصی که در اختیار ایسنا قرار داده، به بررسی نقش فرهنگی اروسک ها در رویداد المپیک 2021 توکیو پرداخته است.

در این یادداشت که از تاریخچه آغاز المپیک قبل از میلاد مسیح تا برگزاری بازی های المپیک امروزی را مطرح و طلسم شانس المپیک را بررسی می کند، آمده است: المپیا، شهری کوچک در کشور یونان (در فاصله 400 کیلومتری آتن)، محل بازی های المپیک باستان بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اروسک »هایی که شانس المپیک 2020 می شوند

«اروسک »هایی که شانس المپیک 2020 می شوند