مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 تیر 1400 ساعت 07:552021-07-20اقتصادي

تولید ژل رویال کسب و کاری با ارزش افزوده بالا


ارزش افزوده بالای تولید ژل رویال زنبور عسل در بازارهای جهانی سبب شده تا مشهد نیز تولید این محصول را در دستور کار خود قرار دهد.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: ارزش افزوده بالای تولید ژل رویال زنبور عسل در بازارهای جهانی سبب شده تا مشهد نیز تولید این محصول را در دستور کار خود قرار دهد.

سعید خوش قامت در این خصوص اظهار کرد: مشهد به رغم شرایط آب و هوایی مناسب و داشتن صنعت زنبورداری قوی، در سال های گذشته تنها به تولید عسل می پرداخت و به دیگر محصولات متنوع زنبور عسل همچون تولید ژل رویال و موم توجه چندانی نداشت در حالی که این ماده مغذی دارای ارزش بالایی است.

وی افزود: عسل مهمترین محصول زنبور عسل است که توسط زنبورهای کارگر تولید می شود، اما فعالیت زنبورهای کارگر منحصر به تولید عسل نیست و محصولاتی همچون ژل رویال و موم را نیز تولید می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: ژل رویال (royal jelly) به عناوین دیگری همچون شاه انگبین، شیر زنبور عسل، شهد شاهانه و غذای ملکه نیز شهرت دارد؛ این ماده بسیار مغذی و نیرو بخش بوده و در واقع به عنوان غنی ترین ماده مغذی بیولوژیک شناخته شده است.

خوش قامت بیان کرد: این ماده از گذشته های دور به عنوان اکسیر جوانی و مایه حیات در طب باستان استفاده می شد و اکنون نیز در کشورهای پیشرفته جهان استفاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید ژل رویال کسب و کاری با ارزش افزوده بالا

تولید ژل رویال کسب و کاری با ارزش افزوده بالا