مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 14:252021-07-19بين الملل

واکنش رییس کمیسیون اروپا به جاسوسی یک نرم افزار صهیونیستی


رییس کمیسیون اروپا در واکنش به افشای نقش نرم افزار ساخت یک شرکت صهیونیستی در جاسوسی گسترده از خبرنگاران، چنین موضوعی را غیرقابل قبول خواند.

- به نقل از خبرگزاری فرانسه، جاسوسی از فعالان سیاسی و خبرنگاران توسط یک نرم افزار ساخت صهیونیست ها با واکنش اورسولا فون در لاین رییس کمیسیون اروپا روبرو شده است.

فون درلاین در این ارتباط گفت: این مسئله باید مورد تأیید قرار گیرد و اگر چنین چیزی درست باشد، کاملاً غیر قابل قبول خواهد بود.

رییس کمیسیون اروپا در جریان سفر به پراگ تاکید کرده که آزادی رسانه ها یکی از ارزش های اصلی اتحادیه اروپا است و هرگونه حمله سایبری به تلفن های همراه خبرنگاران و فعالان محکوم است.

بررسی انجام شده از سوی 17 رسانه مختلف از نقش یک نرم افزار جاسوسی ساخته شده توسط یک شرکت صهیونیستی در مجموعه ای از حملات هکری موفق و ناموفق علیه دست کم 37 گوشی هوشمند که صاحبان آنها مشاغل رسمی دولتی و خبرنگاری داشته اند یا فعال حقوق بشر بوده اند؛ پرده برداشت.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست که یکی از رسانه های مشارکت کننده در این بررسی است؛ از نرم افزار جاسوسی پگاسوس که ساخت شرکت NSO مستقر در سرزمین های اشغالی است، علیه گوشی های همراه دو زن که از نزدیکان جمال خاشقجی روزنامه نگار مقتول سعودی بوده اند؛ استفاده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش رییس کمیسیون اروپا به جاسوسی یک نرم افزار صهیونیستی

واکنش رییس کمیسیون اروپا به جاسوسی یک نرم افزار صهیونیستی