مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 08:152021-07-18سياسي

چرا پذیرش قطعنامه 598 به نوشیدن جام زهر تعبیر شد؟


پذیرش قطعنامه 598 یکی از مسائل بحث برانگیز تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که امام(ره) از آن به عنوان نوشیدن جام زهر تعبیر کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، علی ستاری فعال رسانه ای و اجتماعی هرمزگان در یادداشتی ذیل عنوان چرا پذیرش قطعنامه 598 به نوشیدن جام زهر تعبیر شد نوشت: 27 تیر مصادف با سالروز پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در سال 1367 انجام شد.

این موضوع یکی از بحث برانگیزترین رخدادهای تاریخ انقلاب اسلامی است چرا که عارف دلسوخته قرن حضرت آیت الله امام خمینی(ره) پذیرش این قطعنامه را به عنوان نوشیدن جام زهر تعبیر کردند و از این حیث لازم است که این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

سال 66 حاوی تحولات بسیاری در جبهه ها از سوی جمهوری اسلامی ایران بود؛ رزمندگان اسلام تمرکز مبارزات خود را از جنوب کشور به سمت جبهه های غرب متمایل کرده بودند و عملیات های بسیاری را با پیروزی پشت سر گذاشتند؛ طی عملیاتهای سال 66 شهرهای حلبچه، ماووت، سیدصادق و حند قریبه از خاک عراق به تصرف نیروهای ایرانی درآمده بود و رزمندگان توانسته بودند بر بسیاری از ارتفاعات استراتژیک تسلط پیدا کنند؛ سال 66 ما شاهد بودیم که ایرانی ها عملیات های بیشتری انجام می دهند و به طور کل موازنه قدرت در جنگ تغییر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا پذیرش قطعنامه 598 به نوشیدن جام زهر تعبیر شد؟

چرا پذیرش قطعنامه 598 به نوشیدن جام زهر تعبیر شد؟