مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 03:552021-07-18اجتماعي

تولد یک گوساله گوزن زرد ایرانی در منطقه رشکان ارومیه


معاون فنی اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی از تولد یک گوساله گوزن زرد ایرانی گونه در حال انقراض در منطقه رشکان ارومیه خبر داد.

- با اشاره به مرکز تکثیر گوزن زرد ایرانی در شمال غرب کشور یکی از اقدامات اساسی و در راستای جلوگیری از انقراض این گونه منحصر به فرد است که در سه فاز اجرایی در منطقه محیط بانی رشکان اجرا می شود، افزود: با تولد یک گوساله گوزن در رشکان، جمعیت فعلی این گونه در محل به پنج رأس رسیده است.

وی ادامه داد: با اتمام پروژه مرکز تکثیر گوزن زرد ایرانی در این مرکز، اقدامات لازم برای انتقال تعداد بیشتری گوزن از جزیره اشک و همچنین زیستگاه های خارج استان عملی خواهد شد.

جباری با اشاره به اینکه این مرکز در بیش از 6 هکتار مساحت در سه فاز عملیاتی از بهار سال گذشته در حال احداث است که تاکنون در حدود 7 میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است، ادامه داد: در حال حاضر وضعیت گونه با ارزش و در معرض خطر گوزن زرد ایرانی در جزیره اشک دریاچه ارومیه از لحاظ تعداد مطلوب نیست.

وی اضافه کرد: بخش های مختلف این طرح زیست محیطی شامل احداث قرنطینه و محل استاندارد جهت نگهداری گوزن زرد در دو بخش سه هکتاری است که محل قرنطینه در مساحت 1600 مترمربع به اتمام رسیده که در حال بهره برداری است و فاز دوم طرح که یک بخش سه هکتاری است طی روزهای آینده به بهره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولد یک گوساله گوزن زرد ایرانی در منطقه رشکان ارومیه

تولد یک گوساله گوزن زرد ایرانی در منطقه رشکان ارومیه