مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 04:152021-07-17سياسي

7 روستای جنوبی دامغان برای مبارزه با بیماری سالک لانه کوبی می شود


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به عزم همگانی برای مبارزه با بیماری سالک در دامغان گفت: هفت روستای این شهرستان تحت اجرای طرح لانه کوبی قرار گرفتند.

- ، با بیان اینکه پس از شناسایی روستاهای آلوده به سالک که در مجاورت تاغ زارهای شهرستان دامغان قرار گرفتند مبارزه با این بیماری انجام شد، تاکید کرد: سبحان، الله آباد، صالح آباد، خورزان، صلح آباد، عبدالله آباد و حسن آباد از جمله روستاهای جنوبی شهرستان دامغان بوده که در صورت آمادگی دهیاران این روستاها با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری عملیات لانه کوبی و مبارزه با موش ناقل مبارزه با بیماری سالک اجرا می شود.

وی تصریح کرد: در اجرای این مهم 90 کیلوگرم طعمه آلوده به سم فسفر دو رنگ آماده و در اختیار دهیاران متقاضی روستاهای سبحان؛ الله آباد و خورزان قرار گرفته که مساحت اجرای عملیات آن به زودی آغاز می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان یادآور شد: هماهنگی های لازم در خصوص اجرای عملیات مبارزه در محدوده تاغ زار حسن آباد با بسیج سازندگی سپاه ناحیه دامغان انجام شد و مقرر شد با توجه به اجرای عملیات لانه کوبی توسط دهیاری روستای حسن آباد در نوبت بعدی عملیات طعمه گذاری انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 روستای جنوبی دامغان برای مبارزه با بیماری سالک لانه کوبی می شود

7 روستای جنوبی دامغان برای مبارزه با بیماری سالک لانه کوبی می شود