مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 تیر 1400 ساعت 05:152021-07-16فرهنگي

قصیده واره میهنی «اسفندقه»/ فرّها! ایرانِ من! حال و هوایی تازه کن!


قصیده واره میهنی تازه ترین سروده مرتضی امیری اسفندقه از شاعران کشورمان است که با نام «محضِ یادگار» برای نخستین بار منتشر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، قصیده واره میهنی تازه ترین سروده مرتضی امیری اسفندقه از شاعران کشورمان است که با نام محضِ یادگار برای نخستین بار منتشر می شود.

فرّها! ایرانِ من! حال و هوایی تازه کن! بازکردی بال هایت را، فضایی تازه کن! پنجره هایت به رویِ صبحِ روشن باز باد حالِ تو خوب است و خواهد شد، هوایی تازه کن از شمالت تا جنوبت خطِّ سیرِ خاطره ست فاتحِ تاریخِ من! جغرافیایی تازه کن سهمِ کوهت را بده، حقِّ کویرت را بگیر جنگل و جالیز را، نشو و نمایی تازه کن قصد مرگت کرده بود اهریمنِ ضحّاک باز زنده ماندی کاوه من، هوی و هایی تازه کن سر بده آوازهایت را، سرودت را بخوانم این تو، این هفت آسمان گنبد، صدایی تازه کن  از جدایی ها شکایت کرده ای، دیگر بس است ناییِ من! نی بزن، نایی، نوایی تازه کن مرده بادا مرگ، آری، زنده بادا زندگی تازه باد آیینِ نفرینت، دعایی تازه کن دوستانِ دشمنت را، محو از خاطرات دشمنانِ دوست را صلح و صفایی تازه کن چانه دارد می زند دنیا برای دیدنت با بزرگانِ جهان چون و چرایی تازه کن آن سویِ آب است یا این سو؟ چه فرقی می کند از خودت بیرون بیا،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصیده واره میهنی «اسفندقه»/ فرّها! ایرانِ من! حال و هوایی تازه کن!

قصیده واره میهنی «اسفندقه»/ فرّها! ایرانِ من! حال و هوایی تازه کن!