مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 تیر 1400 ساعت 06:552021-07-15اقتصادي

جولان دلالان در نبود نهاده های دامی/ دامداری دیگر سود ندارد


دامداران لرستانی امسال با مشکلات متعددی از جمله نبود و گرانی قیمت نهاده مواجه هستند، خشکسالی، افزایش قیمت علوفه و دیگر نهاده های دامی را به دنبال داشته است.

-   قیمت ها به صرفه نیست، دامداری امسال سودی ندارد  این دامدار با اشاره به اینکه قیمت تمام شده شیرخام 4500 است، می گوید: چون تانک شیر را با ماشین خودمان داخل شهر توزیع می‎ کنیم به مغازه دار 5 تومن عرضه می کنیم که به صرفه نیست اگر قیمت شیر ده هزار و 200 تومان باشد طبق برآوردی که انجام دادیم مناسب است.

آزادبخت می افزاید: گوشت گوساله هم بین 47 تا 49 هزار تومان در نوسان است که با توجه به افزایش هزینه نهاده و کرایه پایین است و به صرفه نیست اگر نهاده دولتی خوب توزیع شود شاید مناسب باشد، اگر گوشت هشتاد هزار تومان از ما خریداری کنند مناسب است.

وی بیان می کند: دو سال پیش گوشت پروار 29 تا 30 هزار تومان بود اکنون 50 هزار تومان اما این قیمت با توجه به افزایش هزینه نهاده و موارد دیگر درحال حاضر نه تنها به صرفه نیست  بلکه ضرر هم  می کنیم.

  مشکلات حوزه تولید این دامدار در بخش دیگری از صحبت های خود به چند مشکل در حوزه تولید اشاره می کند و می گوید: در حال حاضر با مشکل تامین آب برای دامداری با 220 راس دام سبک و سنگین مواجه هستیم به دلیل اینکه مجوز حفر چاه نیمه عمیق را نمی دهند ناچارم روزانه بیست هزار ل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جولان دلالان در نبود نهاده های دامی/ دامداری دیگر سود ندارد

جولان دلالان در نبود نهاده های دامی/ دامداری دیگر سود ندارد