مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 تیر 1400 ساعت 03:152021-07-14اجتماعي

گرما و خشکسالی بی سابقه در ترکیه


در پی موج شدید گرما در شرق‏، جنوب شرق و نواحی مرکزی ترکیه صدها هکتار زمین زراعی در حوزه دشت قونیه، اورفا و قهرمان ماراش دچار خشکسالی شده و ترک برداشته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، موج شدید گرما در شرق، جنوب شرق و نواحی مرکزی ترکیه به حدی طاقت فرسا شده که مقامات این کشور روز گذشته رسما ً افراد مبتلا به بیماری های مزمن، معلولان و زنان باردار را به مدت دو روز از کار معاف کردند.

روز گذشته گرمای هوا در شهر های وان، کایسری، مالاتیا، قونیه، شانلی اورفا، غازی انتب، قهرمان ماراش و هاتای به مرز 43 درجه رسیده و بنا به پیش بینی سازمان هواشناسی ترکیه دمای هوا امروز و فردا در مناطق شرقی و جنوب شرقی به بیش از 45 درجه سانتی گراد افزایش خواهد یافت.

بر همین اساس صد ها هکتار زمین زراعی در حوزه دشت قونیه، اورفا و قهرمان ماراش به علت نبود بارش دچار خشکسالی شده و ترک برداشته اند.

بنا به اعلام سازمان هواشناسی ترکیه دمای هوا در کل کشور در هفته جاری ده درجه افزایش خواهد یافت و موج گرما روز جمعه هفته آینده این کشور را ترک خواهد کرد.

پیش از این دکتر اکگون ایلهان کارشناس مدیریت منابع آب درباره عامل خشکسالی در ترکیه گفته بود: از اواخر سال 1990 ترکیه با خشکسالی روبرو است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرما و خشکسالی بی سابقه در ترکیه

گرما و خشکسالی بی سابقه در ترکیه