مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 03:152021-07-13اقتصادي

آفتی که زودتر از پسته جوانه می زند


پسیل معمولی پسته مهم ترین آفت باغات پسته در ایران محسوب می شود و امروزه این آفت به یک معضل جدی برای باغداران تبدیل شده و سالانه هزینه هنگفت اقتصادی را به باغداران تحمیل می کند.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیر جهاد کشاورزی درمیان گفت: پسیل معمولی پسته مهم ترین آفت باغات پسته در ایران محسوب می شود و امروزه این آفت به یک معضل جدی برای باغداران تبدیل شده و سالانه هزینه هنگفت اقتصادی را به باغداران تحمیل می کند.

سیدمحسن نصیرایی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: پسته با سطح کاشت 137 هکتار بعد از زرشک و عناب جایگاه سوم محصولات باغی شهرستان درمیان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر شهرستان درمیان و افزایش دما و بررسی داده های هواشناسی احتمال طغیان شدید آفت پسیل پسته در شهرستان درمیان دور از انتظار نیست.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان بیان کرد: پسیل معمولی پسته مهم ترین آفت باغات پسته در ایران محسوب می شود و امروزه این آفت به یک معضل جدی برای باغداران تبدیل شده و سالانه هزینه هنگفت اقتصادی را به باغداران تحمیل می کند.

نصیرایی ادامه داد: علاوه بر تبعات اقتصادی این آفت، بدون تردید سم پاشی های بی رویه با سموم خطرناک، فجایع زیست محیطی و بهداشتی متعددی در پی خواهد داشت؛ همچنین احتمال مقدار بالای باقیمانده سموم در مغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفتی که زودتر از پسته جوانه می زند

آفتی که زودتر از پسته جوانه می زند