مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 05:102021-07-13اقتصادي

آغاز عملیات مرمت بام مجموعه کاروانسرای شمس السلطنه نراق


مرمت اضطراری بام مجموعه کاروانسراهای شمس السلطنه و حاج مهدی شهرستان نراق آغاز شد.

- این مرمت با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 600 میلیون ریال برای نجات بخشی بام، حفاظت، مرمت تاق و تویزه ها و سبکسازی بام انجام خواهد شد.

کاروانسرای شمس السطلنه که در 10 سال گذشته در اثر عدم رسیدگی و مرمت به موقع متولیان امر از جمله اداره اقاف و امورخیریه قسمتهایی از پوشش بام آن از بین رفته و آسیب های جدی به تاق های سازه ای وارد شده است، مرمت اضطراری و رفع خطر این کاروانسرای تاریخی در پی قرارداد با پیمانکار شروع شد.

مرمت این مرحله شامل: آواربرداری و سبک سازی بام، استحکام بخشی بدنه ها و پایه های فضای پیرامونی گنبد، شیب بندی، عایق بام و بام سازی نهایی، برچیدن اندود کاهگل فرسوده بدنه خارجی، کونال بندی های فرسوده خشتی و آجری، تثبیت و استحکام بخشی مجدد کونال بندی ها و اجرای اندود حفاظتی آستر و رویه دیوارها و جرزها است که آغاز شده است.

از آنجایی که جذب گردشگر، در گام اول، به محافظت از آثار و بناهای تاریخی نیاز مبرم دارد، این شهر کوچک، تاریخی و دست نخورده با ساکنان معتقد و مذهبی مسافران را به یاد گذشته های ایرانی اسلامی می اندازد.

بافت تاریخی منحصر به فرد نراق از نوع شهر های ماسوله و یزد با دیوار های کاهگلی و با ترکیبی از بنا های تاریخی، معابر سنگ فرش و آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز عملیات مرمت بام مجموعه کاروانسرای شمس السلطنه نراق

آغاز عملیات مرمت بام مجموعه کاروانسرای شمس السلطنه نراق