مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 03:252021-07-13بين الملل

آمریکا تحریم های ونزوئلا را کاهش داد


آمریکا روز دوشنبه با کاهش تحریم های وضع شده علیه ونزوئلا در دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق این کشور، به شرکت های خارجی اجازه داد به ونزوئلا گاز صادر کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از واشنگتن پست ، به عنوان بخشی از این کاهش تحریم ها، شرکت های خارجی می توانند به ونزوئلا گاز پروپان صادر کنند.

کمبود این گاز در ونزوئلا باعث شده است تا مردم این کشور با استفاده از چوب و زغال به پخت و پز بپردازند.

تغییر سیاست دولت جو بایدن رییس جمهوری کنونی آمریکا در مقابل ونزوئلا در حالی انجام می شود که دولت نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا با ورود کمک های خارجی به این کشور موافقت کرده و اقدامات دیگری برای بهبود روابط با آمریکا برداشته است.

براساس قانون جدید وزارت خزانه داری آمریکا، شرکت های غیر آمریکایی می توانند بدون اینکه شامل تحریم های ثانویه آمریکا شوند به ونزوئلا گاز مایع صادر کنند.

لغو این تحریم ها تا یک سال اعتبار دارد.

دولت آمریکا از 20 سال پیش تاکنون مجموعه کاملی از سخت ترین تحریم های رسانه ای، جغرافیایی و اقتصادی را با هدف بی اعتبار کردن ونزوئلا و چیره شدن بر این کشور آمریکای لاتین اعمال کرده است؛ محرومیت های جدی که از دوران ریاست جمهوری هوگو چاوز کلید خورده و تاکنون در دوران ریاست جمهوری مادورو همچنان ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا تحریم های ونزوئلا را کاهش داد

آمریکا تحریم های ونزوئلا را کاهش داد