مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 02:002021-07-12اقتصادي

استقبال کشاورزان دارابی از کشت حفاظتی پنبه


سطح زیر کشت، کشاورزی حفاظتی پنبه در داراب از 500 هکتار در سال 97 به 2 هزار و 800 هکتار در سال جاری رسیده که نشان دهنده استقبال خوب کشاورزان از این نوع کشت است.

- ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی داراب گفت: سطح زیر کشت، کشاورزی حفاظتی پنبه در داراب از 500 هکتار در سال 97 به 2 هزار و 800 هکتار در سال جاری رسیده که نشان دهنده استقبال خوب کشاورزان از این نوع کشت است.

احمدرضا صالحی، سطح کشت پنبه این شهرستان را 5 هزار و 500 هکتار بیان و اضافه کرد: اقدامات ترویجی انجام شده برای افزایش سطح کشت حفاظتی پنبه توسط این مدیریت، سبب شد کشاورزان شهرستان 2 هزار و 800 هکتار از مزارع پنبه خود را به این روش کشت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از راوبط عمومی جهاد کشاورزی داراب، او افزود: به منظور توسعه این نوع کشت در شهرستان پارسال از محل خط اعتبارات مکانیزاسیون 4 دستگاه بذرکار کشت مستقیم وارد شهرستان شد که کشاورزان برای هر دستگاه 20 میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت کردند و مابقی قیمت آن را به صورت تسهیلات 5 ساله با سود 15 درصد پرداخت خواهند کرد و امسال نیز 4 نفر از تراکتور داران شهرستان برای خرید این دستگاه به بانک معرفی شده اند.

صالحی مهمترین اهداف این نوع کشت را فـراهم آوردن محیطی مناسب جهت سبز شدن بذر، رشد و نمو بهتر ریشه، کنترل مکانیکی علف های هرز، کنترل فرسایش خاک،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال کشاورزان دارابی از کشت حفاظتی پنبه

استقبال کشاورزان دارابی از کشت حفاظتی پنبه