مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 08:552021-07-12سياسي

تبعات قائم به شخص بودن وصول حق بیمه مشابه مشکلات ممیز محوری در اخذ مالیات است


مرکز پژوهش های مجلس ضمن اشاره به تعارض منافع ساختاری سازمان تامین اجتماعی در فرآیند وصول حق بیمه اعلام کرد: کلیه مشکلات ممیز محوری در فرایند اخذ مالیات را می توان به صورت تشدید شده در فرایند وصول حق بیمه نیز مشاهده کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اخیرا مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با انتشار گزارشی با عنوان آسیب شناسی نحوه وصول حق بیمه توسط سازمان تأمین اجتماعی با رویکرد رفع موانع تولید ، ضمن اشاره به مهم ترین عوامل پایه ای که با توجه به فضای قانونی فعلی موجب بروز مشکل در تعامل کسب وکارها با سازمان تأمین اجتماعی می شود،  بود.

چهارمین عامل، قائم به شخص بودن وصول حق بیمه و نقش همزمان سازمان تأمین اجتماعی به عنوان ذی نفع وصول منابع و مجری است که در ادامه توضیح خواهیم داد: *کلیه مشکلات ممیز محوری در فرایند اخذ مالیات به صورت تشدید شده در فرایند وصول حق بیمه وجود دارد براساس ماده (47) قانون تأمین اجتماعی و بخشنامه 11 جدید درآمد کارفرمایان مکلفند صورت مزد و حقوق و مزایای بیمه شدگان همچنین دفاتر و مدارک لازم را در موقع مراجعه بازرس سازمان، در اختیار او بگذارند.

بازرسان سازمان می توانند از تمام یا قسمتی از دفاتر و مدارک مذکور رونوشت یا عکس تهیه و برای کسب اطلاعات لازم به هریک از رؤسا و کارمندان و کارگران کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعات قائم به شخص بودن وصول حق بیمه مشابه مشکلات ممیز محوری در اخذ مالیات است

تبعات قائم به شخص بودن وصول حق بیمه مشابه مشکلات ممیز محوری در اخذ مالیات است