مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 06:252021-07-12فرهنگي

جشن تیرگان یزد؛ آیینی آمیخته با خشکسالی و آرش کمانگیر


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در مورد جشن تیرگان گفت: جشن تیرگان یزد که همراه با آیین خاصی گرامی داشته می شود، افسانه هایی مربوط به آرش کمانگیر و خشکسالی دارد.

- ایسنا/یزد مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در مورد جشن تیرگان گفت: جشن تیرگان یزد که همراه با آیین خاصی گرامی داشته می شود، افسانه هایی مربوط به آرش کمانگیر و خشکسالی دارد.

سیدمطصطفی فاطمی در نشست آنلاین با یونسکو که در خصوص جشن تیرگان برگزار شد، با بیان این که یزد شرایط متفاوتی به علت همزیستی مسلمانان، زرتشتیان و یهودیان دارد، اظهار کرد: به همین دلیل، مراسم ها و آیین ها در یزد با شکوه خاصی برگزار می شود و زندگی در تاریخ و روایت و افسانه، جذابیت و همگرایی خوبی در بین اقوام مختلف این شهر دارد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم های عزاداری تاسوعا و عاشورا با حضور زرتشتیان، اضافه کرد: همچنین آیین ها و جشن های ایرانی از جمله جشن های شکرگزاری برداشت محصول مربوط به مهر و مرتبط به جشن مهرگان، جشن نوروز، مراسمهای شب یلدا و همچنین آیین هایی مانند جشن تیرگان در جای جای استان همچون مراسم های عزاداری محرم با حضور اقوام مختلف برگزار می شود.

وی افزود: در جشن تیرگان یزد، آیین خاصی وجود دارد و افسانه های این جشن، یکی مربوط به آرش کمانگیر و دیگری مربوط ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشن تیرگان یزد؛ آیینی آمیخته با خشکسالی و آرش کمانگیر

جشن تیرگان یزد؛ آیینی آمیخته با خشکسالی و آرش کمانگیر