مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 04:302021-07-12سياسي

سلول های بنیادی چگونه آسیب های بافتی را ترمیم می کنند


کاربرد سلول های بنیادی، در درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده می شود اما درمان عارضه های بافتی یکی از کاربردهای کم تر شناخته شده این سلول های تمایزنیافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حالی که مدت هاست که سلول های بنیادی به عنوان سلول های تمایز نیافته در نظر گرفته می شوند که قادر به تکثیر و تجدید خود هستند، این سلول ها همچنین می توانند تعداد زیادی از سلول های تمایزیافته مورد نیاز بافت ها را بسازند.

همین ویژگی است که سلول های بنیادی را حائز اهمیت می کند.

  ترمیم بافت های آسیب دیده حسین سلطانی نژاد مدیر فناوری و تجاری سازی ستاد توسعه فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که در ابتدا صرفاً سلول های بنیادی جنینی پرتوان تصور می شد ادامه داد: سلول های بنیادی جنینی، طیف وسیعی از انواع سلول های تمایزیافته را پشتیبانی می کند؛ به طور سنتی تصور می شد که سلول های بنیادی در بزرگسالان به تمایز و بازسازی خود در بافت هایی که در آن ها زندگی می کنند محدود می شوند.

اما توسعه فناوری سلول های بنیادی این ظرفیت را ایجاد کرد که علاوه بر تکثیر و تمایز، در ترمیم آسیب ها و همچنین هموستاز یا هدررفت خون بافت آسیب دیده، نقشی اساسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلول های بنیادی چگونه آسیب های بافتی را ترمیم می کنند

سلول های بنیادی چگونه آسیب های بافتی را ترمیم می کنند