مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 18:402021-07-11سياسي

تیتر BBC در زمان رحلت آیت الله مصباح، بهترین اقرار به بزرگی او بود


آیت الله مصباح با سیره علمی و عملی خود قبل از انقلاب و از دهه 30، برای ایجاد الفت میان این دو پایه تولید دانش و پیشرفت می کوشید و هم پس از پیروزی انقلاب، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی به پرورش طلاب توجه خاصی داشت و در اداره مدرسه حقانی به همراه آیت الله جنتی، شهید بهشتی و شهید قدوسی فعالیت داشت.

او حدود 10 سال در آنجا فلسفه و علوم قرآنی تدریس کرد.

ایشان قبل و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی با حمایت و ترغیب امام خمینی (ره)، چند دانشگاه و مدرسه و مؤسسه راه اندازی کرد که از مهم ترین آن ها می شود به بخش آموزش در مؤسسه در راه حق ، دفتر همکاری حوزه و دانشگاه و بنیاد فرهنگی باقرالعلوم اشاره کرد.

آیت الله مصباح یزدی از زمان تأسیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در سال 1374 تا پایان حیات، ریاست این مؤسسه را بر عهده داشت.

همچنین، او نزدیک به 200 عنوان کتاب به زبان های فارسی و عربی در زمینه های فلسفه اسلامی، الهیات، اخلاق و عقاید دارد که انتشارات این مؤسسه منتشر کرده است.

انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در حال حاضر، قریب به 2 هزار عنوان در موضوعات اقتصاد، مدیریت، علوم سیاسی، علوم قرآنی، جامعه شناسی، روان شناسی، تاریخ، فلسفه، کلام و عقاید، کودک و نوجوان و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیتر BBC در زمان رحلت آیت الله مصباح، بهترین اقرار به بزرگی او بود

تیتر BBC در زمان رحلت آیت الله مصباح، بهترین اقرار به بزرگی او بود