مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 تیر 1400 ساعت 09:102021-07-10اقتصادي

هفته آینده، آخرین هفته بسیار گرم تابستان خواهد بود/ آماده هستیم


وزیر نیرو از همکاری این وزارتخانه با سپاه پاسداران و بسیج ادارات برای کاهش 50 درصدی مصرف برق دستگاه های اجرایی و شناسایی ماینرهای غیر مجاز خبر داد.

- ، رضا اردکانیان در برنامه زنده تلویزیونی دقایقی قبل اظهار کرد: ما شبکه برق بسیار گسترده ای داریم که یکی از وسیع ترین شبکه های برق منطقه محسوب می شود.

وی افزود: 1300 واحد تولید برق در نیروگاه های مختلف آبی، حرارتی، تجدیدپذیرها و… داریم؛ همچنین 780 هزار پست برق در کشور ایجاد شده و بیش از 950 هزار کیلومتر خطوط انتقال برق ماست.

وزیر نیرو گفت: طبیعی است چنین شبکه بزرگی حتی اگر کمبود تولید هم نداشته باشیم، در فصل تابستان مانند هر سال، بروز برخی اتفاقات گریزناپذیر است؛ اتفاقاتی که به دلیل دمای بالا و فشاری که روی این دستگاه ها وجود دارد و در ظرفیت نهایی خود در حال فعالیت هستند، رخ می دهد.

اردکانیان تصریح کرد: به عنوان مثال در دو یا سه روز گذشته دو ترانس ما در پست امین الاشرافی تهرانپارس دچار حریق شد و بلافاصله با فعالیت نیروهای امدادی برق، یکی از این دو ترانس به مدار برگشت و برق دار شد.

دومی هم در حال برق دار شدن است که امیدواریم تا فردا شب به مدار برگردد.

وزیر نیرو گفت: خاموشی برنامه ریزی نشده ما مربوط به این اتفاقات است که مثلاً در استان تهران که 7 هزار و 500 مگاوات مصرف دارد، در حاضر 150 مگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفته آینده، آخرین هفته بسیار گرم تابستان خواهد بود/ آماده هستیم

هفته آینده، آخرین هفته بسیار گرم تابستان خواهد بود/ آماده هستیم