مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 تیر 1400 ساعت 08:102021-07-10اقتصادي

مرگ سالانه 5 میلیون نفر در جهان بر اثر دمای غیرعادی ناشی از بحران اقلیمی


بر اساس یکی از بزرگ ترین مطالعات آماری در مورد مرگ ومیر و تغییرات دما در بیش از 40 کشور که داده های نزدیک به دو دهه را بررسی می کند، برآورد می شود سالانه بیش از پنج میلیون مرگ در اثر گرما و سرمای غیرعادی و شدید هوا ناشی از بحران اقلیمی رخ می دهد.

- بر اساس یکی از بزرگ ترین مطالعات آماری در مورد مرگ ومیر و تغییرات دما در بیش از 40 کشور که داده های نزدیک به دو دهه را بررسی می کند، برآورد می شود سالانه بیش از پنج میلیون مرگ در اثر گرما و سرمای غیرعادی و شدید هوا ناشی از بحران اقلیمی رخ می دهد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یافته های این مطالعه که در نشریه سلامت سیاره لنست (The Lancet Planetary Health) منتشر شد، نشان می دهد پنج میلیون مرگ که معادل 9.

43 درصد مجموع آمار مرگ ومیرها در جهان است از سرما و گرمای غیرمعمولِ دما ناشی می شود.

در این پژوهش آمده است این رقم به معنای حدود 74 مورد مرگ اضافه در هر 100 هزار نفر و بیشتر به دلیل قرارگیری در معرض سرما است.

یافته های این مطالعه نشان می دهد که از آغاز هزاره جدید به این سو، مرگ های مرتبط با گرمای هوا در تمام مناطق جهان افزایش یافته و حاکی از آن است که گرمایش جهانی ناشی از بحران اقلیمی در آینده نیز این رقم را افزایش خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ سالانه 5 میلیون نفر در جهان بر اثر دمای غیرعادی ناشی از بحران اقلیمی

مرگ سالانه 5 میلیون نفر در جهان بر اثر دمای غیرعادی ناشی از بحران اقلیمی