مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 تیر 1400 ساعت 07:152021-07-10سياسي

برگزاری نخستین جشن تیرگان در روستای ورکانه همدان


معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان با اشاره به برگزاری نخستین جشن تیرگان در همدان گفت: این جشن که با شادی و آب پاشی همراه است در روستای ورکانه برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، علی خاکسار پیش از ظهر امروز در جشن تیرگان که برای نخستین بار در روستای ورکانه با همکاری دهیاری و مردم روستا در کنار چشمه روستا برگزار شد اظهار کرد: جشن تیرگان از جمله جشن های ایران باستان است که به جشن آبپاشان نیز خوانده شده و توسط مردم در کنار رودخانه و جوی انجام می شود.

وی بیان کرد: این جشن در واقع مراسم مذهبی نیاکان ما محسوب می شود که برای شکرگزاری نعمت آب از خداوند به کنار رودخانه رفته و در آنجا به روی یکدیگر آب می پاشند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان بیان کرد: این جشن با شادی و آبپاشی همراه است و اعتقاد به شکرگزاری از خدا بابت نعمت آب و نیز افزایش خیر و برکت بر زندگیشان انجام می شود.

وی اضافه کرد: در راستای پاسداشت آیین و سنن میراث معنوی و احیای بسیاری از جشن ها و رسوم دیرین در شهر و روستاها مقرر شد که اینگونه مراسم در روستاهای هدف گردشگری مبتنی بر احیای رسوم و با هدف جذب گردشگران انجام شود.

  خاکسار با بیان اینکه این جشن برای نخستین بار در روستای ورکانه با همیاری دهیاری و مردم روستا در کنار چشمه روستا برگزار شد افزود: در این جشن مردما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری نخستین جشن تیرگان در روستای ورکانه همدان

برگزاری نخستین جشن تیرگان در روستای ورکانه همدان