مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 02:352021-07-05اقتصادي

80 هزار از اراضی کشاورزی گلستان به آبیاری نوین مجهز هستند


رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: تاکنون در 80 هزار هکتار از اراضی گلستان، آبیاری تحت فشار و کم فشار اجرا شده و 130 هزار هکتار باقیمانده است که امیدواریم بزودی اجرایی شود.

- ، مختار مهاجر شامگاه دوشنبه در گفتگوی ویژه خبری با موضوع صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی اظهارکرد: ایجاد سیستم های آبیاری تحت فشار، انتقال آب با لوله که 25 درصد صرفه جویی در مصرف آب را به دنبال دارد و افزایش مواد آلی خاک از جمله راهکارهایی است که کشاورزان می توانند از آن بهره ببرند.

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان افزود: هرچه بتوانیم مواد آلی خاک را افزایش دهیم میزان آبی که در زمین باقی می ماند بیشتر شده و میزان تبخیر کمتر خواهد شد.

وی بر کشت محصولات کم آب بر تاکید کرد و ادامه داد: تاکنون در 80 هزار هکتار از اراضی، آبیاری تحت فشار و کم فشار اجرا شده و 130 هزار هکتار باقیمانده است که امیدواریم بزودی اجرایی شود.

مهاجر در خصوص منع کشت شالی در استان گفت: به کشاورزان توصیه کرده و همچنان سفارش می کنیم که از کشت چغندر پاییزه به عنوان جایگزین کشت برنج بهره ببرند و توصیه به کشت نشایی و خشکه کاری برنج را راه حل مناسب این مشکل می دانیم.

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوال وضعیت آب بندان های استان گفت: 6 هزار هکتار اراضی تحت پوشش آب بندان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 هزار از اراضی کشاورزی گلستان به آبیاری نوین مجهز هستند

80 هزار از اراضی کشاورزی گلستان به آبیاری نوین مجهز هستند