مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 10:402021-07-03سياسي

مرمتگران آثار فرهنگی و هنری صاحب خانه صنفی شدند


انجمن صنفی سراسری مرمتگران آثار فرهنگی و هنری پس از 12سال پیگیری و برنامه ریزی تشکیل و نخستین مجمع عمومی آن امروز به صورت مجازی برگزار شد.

- انجمن صنفی سراسری مرمتگران آثار فرهنگی و هنری پس از 12سال پیگیری و برنامه ریزی تشکیل و نخستین مجمع عمومی آن امروز به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، فتح الله نیازی ـ مرمتگر و نماینده هیأت مؤسس انجمن صنفی مرمتگران آثار فرهنگی و هنری ـ در این باره گفت: با وجود پیشینه بیش از 50 سال حفاظت و مرمت در ایران و حضور بیش از 6000 مرمتگر در کشور، متأسفانه هم اکنون تعداد اندکی از این افراد در بخش دولتی مشغول به کار هستند و مابقی به صورت مرمتگر شخصی و پیمانکاری فعالیت می کنند.

او اضافه کرد: از سویی، نبود ساز و کاری تعریف شده برای تخصص مرمت اشیاء و آرایه های معماری به عنوان یک شغل و حرفه شناخته شده و مستقل باعث فعالیت برخی افراد غیرمتخصص در این حوزه و بیکار ماندن و فراموش شدن متخصصان این رشته شده است.

کارشناس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی ـ تاریخی ادامه داد: به منظور ساماندهی و دفاع از حقوق صنفی مرمتگران، بعد از 12 سال پیگیری و برنامه ریزی سرانجام مرمتگران آثار تاریخی- فرهنگی صاحب خانه صنفی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمتگران آثار فرهنگی و هنری صاحب خانه صنفی شدند

مرمتگران آثار فرهنگی و هنری صاحب خانه صنفی شدند