مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 08:052021-07-03اقتصادي

پرورش تیلاپیا؛ از تکمیل زنجیره تولید تا تامین نیاز استان های همجوار


بزرگترین مزرعه پرورش ماهی تیلاپیا در استان در شهرستان فردوس است که با توجه به کامل بودن زنجیره ارزش از تولید تا عرضه در صورت راه اندازی آن علاوه بر تامین نیاز استان، - ایسنا/خراسان جنوبی مدیر شیلات خراسان جنوبی گفت: بزرگترین مزرعه پرورش ماهی تیلاپیا در استان در شهرستان فردوس است که با توجه به کامل بودن زنجیره ارزش از تولید تا عرضه در صورت راه اندازی آن علاوه بر تامین نیاز استان، ماهی مورد نیاز استان های همجوار را هم تامین خواهد کرد.

فرهاد نایب زاده، اظهار کرد: هم اکنون خراسان جنوبی ظرفیت تولید حدود 5 هزار تن ماهی تیلاپیا در سال را دارد و شش مزرعه فعال پرورش این نوع ماهی در استان وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: سال گذشته، حدود 62 هزار قطعه بچه ماهی تیلاپیا در مزارع پرورش ماهی استان توزیع و رهاسازی شد که منجر به تولید و برداشت حدود 5 تن ماهی از این نوع شد.

نایب زاده ادامه داد: تاکنون در استان 22 مجوز پرورش ماهی تیلاپیا مشتمل بر موافقت اصولی، تاسیس و بهره برداری صادر شده است.

وی گفت: در سال جاری نیز تاکنون حدود 60 هزار قطعه بچه ماهی در 3 مزرعه پرورشی در شهرستان های طبس، زیرکوه و قائنات رهاسازی شده که پیش بینی می شود 100 تن ماهی تیلاپیا تا پایان سال برداشت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرورش تیلاپیا؛ از تکمیل زنجیره تولید تا تامین نیاز استان های همجوار

پرورش تیلاپیا؛ از تکمیل زنجیره تولید تا تامین نیاز استان های همجوار