مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 06:452021-07-03اقتصادي

نوغانداران خواستار حذف دلالان و تسهیلات ارزان


خواستگاه فرهنگی، افزایش تولید و همچنین رغبت شفتی ها نشان از توانایی بالای آن ها در صنعت نوغانداری می دهد که با تأمین خواسته ها آن ها ازجمله حذف دلالان و ارائه تسهیلات ارزان می تواند موجب رونق این صنعت بومی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شفت، کرم ابریشم درواقع پیله تنیده شده توسط نوزاد پروانه است که از آن نخ و نهایتاً منسوجات ابریشمی تهیه می شود.

پرورش کرم ابریشم و صنعت نوغانداری از گذشته های بسیار دور در ایران متداول بوده و خوشبختانه فراوانی آن در مناطق شمالی کشور بیش از دیگر نقاط است.

پرورش و تولید پیله ابریشم در شفت در تاروپود اقتصاد و فرهنگ مردمان این دیار تنیده شده و به گفته سالخوردگان این صنعت، روزی نوغانداری شغل شماره یک شفتی ها بوده است.

  فعالان نوغانداری در شفت در گفت وگو با خبرنگار فارس گفته اند پرورش کرم ابریشم درگذشته نه چندان دور شغل نخست آن ها بوده و از این راه امرار و معاش می کردند.

آن ها دلیل اشتغال خود در پرورش کرم ابریشم را سودآوری بیشتر این محصول عنوان کرده و معتقدند آلان هم اگر این بخش موردتوجه قرار بگیرد بدون شک توانایی جایگزین شدن کشت برنج را دارد.

عده ای دیگر از نوغانداران شفتی نیز از وجود دلالان در این صنعت گلایه مندند و خواستار تمهید مقدمات سازوکاری برای فروش و عرضه مستقیم پیله تولیدشده شان هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوغانداران خواستار حذف دلالان و تسهیلات ارزان

نوغانداران خواستار حذف دلالان و تسهیلات ارزان