مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 تیر 1400 ساعت 22:452021-07-02پزشكي

مراکز تخصصی ارایه خدمات طب سنتی به بیماران کرونا و مجوز به چند داروی گیاهی


مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت به تشریح آخرین اخبار از طرح های مطالعاتی داروهای طب سنتی کمک کننده به درمان کرونا پرداخت.

- دکتر نفیسه حسینی یکتا در گفت وگو با ایسنا، درباره آخرین اخبار از طرح های مطالعاتی داروهای طب سنتی کمک کننده به درمان کرونا، گفت: تا کنون حدود 100 طرح انجام شده است که نتایج برخی از این طرح ها به صورت داروهای گیاهی برای کمک به درمان بیماران مجوز خود را از سازمان غذا و دارو دریافت کرده اند.

وی درخصوص نحوه کارآزمایی بالینی این داروها، اظهار کرد: هر طرح تحقیقاتی، به خصوص کار آزمایی های بالینی مداخله محور باید حتما پیش از ورود به مرحله اجرا، مجوز کمیته اخلاق در پژوهش را دریافت کنند و انجام پژوهش بدون تصویب آن در این کمیته تحت هیچ شرایطی مقدور نیست.

کارآزمایی های بالینی حوزه طب ایرانی نیز از این قانون مستثنی نبوده و هر طرح تحقیقاتی در این حوزه که به مرحله اجرا وارد شده است، پس از دریافت مجوز کمیته اخلاق در پژوهش بوده و تمامی اقدامات اجرایی طرح طبق قوانین این کمیته انجام می شود.

نتایج هرگونه تحقیقات خارج از این روال، قابل استناد در مجامع علمی نیست.

حسینی یکتا درباره اینکه افرادی که مدعی یافتن راه کمک کننده به درمان کرونا از طریق طب سنتی هستند، چگونه می توانند طرح خود را با دفتر طب سنتی برای راستی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراکز تخصصی ارایه خدمات طب سنتی به بیماران کرونا و مجوز به چند داروی گیاهی

مراکز تخصصی ارایه خدمات طب سنتی به بیماران کرونا و مجوز به چند داروی گیاهی