مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 تیر 1400 ساعت 07:402021-07-01اقتصادي

بهره برداری از دستگاه طیف سنجی گاما در دانشگاه بیرجند


 دستگاه اسپکتروسکوپی  قابل حمل مدل NT-125 به منظور طیف سنجی گاما که از محل اعتبارات دانشگاه از هفتمین نمایشگاه تجهیزات ساخت داخل خریداری شده بود پس از تستهای آزمایشگاهی و صحرایی، - ایسنا/خراسان جنوبی  دستگاه اسپکتروسکوپی  قابل حمل مدل NT-125 به منظور طیف سنجی گاما که از محل اعتبارات دانشگاه از هفتمین نمایشگاه تجهیزات ساخت داخل خریداری شده بود پس از تستهای آزمایشگاهی و صحرایی، عملیاتی شد.

دکتر احمد آریافر، مدیر گروه مهندسی معدن دانشگاه بیرجند گفت: دستگاه اسپکتروسکوپی قابل حمل مدل NT-125 به منظور طیف سنجی گاما که از محل اعتبارات دانشگاه از هفتمین نمایشگاه تجهیزات ساخت داخل خریداری شده بود پس از تستهای آزمایشگاهی و صحرایی، عملیاتی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه بیرجند، وی افزود: این دستگاه توسط دکتر غلامرضا نوروزی، استادیار گروه مهندسی معدن و مسئول آزمایشگاه ژئوفیزیک دانشگاه در یک محدوده معدنی در استان یزد مورد استفاده قرار گرفت و با موفقیت تست های صحرایی را به انجام رساند.

این دستگاه هم اکنون در آزمایشگاه ژئوفیزیک گروه مهندسی معدن، آماده ارائه خدمات در زمینه های مختلف طیف سنجی و امور مربوط به اکتشاف مواد معدنی در قالب همکاری­های دانشگاه با صنعت و جامعه، می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از دستگاه طیف سنجی گاما در دانشگاه بیرجند

بهره برداری از دستگاه طیف سنجی گاما در دانشگاه بیرجند