مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 تیر 1400 ساعت 06:152021-06-30پزشكي

کرونای دلتا در آستانه دروازه های تهران


بعید نیست با توجه به اینکه پایش دقیقی نداریم و کنترل و قرنطینه در شهر های قرمز بخوبی رعایت نمی شود واریانت دلتای هندی در سراسر کشور پخش شده یعنی همان اتفاقی که در خوزستان برای واریانت بریتانیایی یا آلفا افتاد.

- آقای دکتر مسعود یونسیان همه گیرشناس (اپیدمیولوژیست) و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره جزییات وقوع موج پنجم و ورود تهران به محدوده رنگ قرمز کرونایی می گوید: موارد جدید ابتلا به کرونا و تعداد آزمایش های مثبت روزانه روبه افزایش است، هر اندازه نسبت بیشتری از تست ها مثبت شود (چون تعداد تست ها ثابت است) دلیل بر این است انتقال بیماری در حال افزایش است؛ در استان تهران نیز این مسأله را می بینیم.

وی درباره پایش ویروس دلتا در تهران گفت: ما داده های دقیقی در خصوص پایش ویروس های غالب یا واریانت های ویروسی غالب در کشور نداریم همچنین تعداد مناسبی را مورد توالی یابی ژنتیک قرار ندادیم، بیشتر حرف های ما ماهیت حدس و گمانی دارد البته میتوان از تجربیات سایر کشور ها هم استفاده کرد.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، ویروس دلتا در 85 کشور دنیا غالب شده است.

یونسیان ادامه داد: ماهیت این ویروس سرایت پذیری حدود دو برابری آن نسبت به ویروس ووهان است معنایش این است براحتی میتواند انتقال پیدا کند و همین خاصیت باعث میشود به سادگی بتواند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونای دلتا در آستانه دروازه های تهران

کرونای دلتا در آستانه دروازه های تهران