مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 14:202021-06-29حوادث

233 هکتار از جنگل های مریوان طعمه آتش شد


جنگل های این استان که بخشی از جنگل های غرب کشور را تشکیل می دهد بیشتر اطراف شهرهای بانه و مریوان واقع شده و بعد از جنگل های شمال کشور در رتبه دوم اهمیت قرار دارند.

- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: از 20 اردیبهشت امسال تا پایان خرداد 32 فقره آتش سوزی در جنگل های مریوان رخ داد که بر اثر آن 233 هکتار و 513 مترمربع از جنگلهای شهرستان در آتش سوخت.

آزاد نامداری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین آتش سوزی در 16 اردیبهشت در روستای کله یونجه به مساحت بیش از 49 هکتار رخ داده است.

وی با اشاره به تشکیل 66 فقره پرونده تخریب و تصرف عرصه های طبیعی، افزود: 24 فقره در زمینه ماده 55، یک فقره در زمینه ماده 693 و 41 فقره در زمینه ماده 42-55 در شهرستان تشکیل و متصرفان به مراجع قضایی معرفی شده اند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان اضافه کرد: سال گذشته 470 پرونده تخریب و تصرف در شهرستان تشکیل شد.

نامداری به همکاری مطلوب انجمن های مردم نهاد و همیاران طبیعت در مناطق جنگلی برای اطفای حریق اشاره کرد و گفت: جلب همکاری دهیاران، فرهنگسازی با استفاده از چهره های فرهنگی و تاثیرگذار استان و برگزاری دوره های ترویجی و آموزشی از جمله برنامه های اداره کل منابع طبیعی در این راستا بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

233 هکتار از جنگل های مریوان طعمه آتش شد

233 هکتار از جنگل های مریوان طعمه آتش شد