مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 04:202021-06-29اقتصادي

تولید سالانه 1500 تن گلاب و انواع عرقیجات در دهستان شیرکوه یزد


سالیانه 1500 تن گلاب و عرقیجات گیاهی در دهستان شیرکوه به عنوان بزرگترین تولید کننده گلاب و انواع عرقیجات در استان یزد تولید می شود.

- ایسنا/یزد سالیانه 1500 تن گلاب و عرقیجات گیاهی در دهستان شیرکوه به عنوان بزرگترین تولید کننده گلاب و انواع عرقیجات در استان یزد تولید می شود.

محمدرضا غفاریان مسئول مرکز خدمات کشاورزی دهستان شیرکوه با اشاره به این موضوع، گفت: سابقه تولید در این دهستان بیش از 150 سال است و در حال حاضر 57 واحد سنتی و سه واحد صنعتی با میزان تولید بیش از 1500 تن فرآورده و با تنوع بی نظیر 130 نوع محصول در این راستا فعال هستند.

وی خصوصیات گل محمدی تولید شده در دهستان شیرکوه را طول دوره طولانی گل دهی، کیفیت بالای گل و اسانس و همچنین عملکرد بالای تولیدی آن دانست و گفت: تولید گلاب در دهستان شیرکوه از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز و تا نیمه تیرماه ادامه دارد و تولید عرقیجات از اواخر فروردین ماه آغاز و در طول سال ادامه دارد و اکثر تولیدات منطقه به دلیل کیفیت بالا به سایر استان های کشور صادر می شود.

به گفته ی غفاریان، هرچند خشکسالی های پی در پی موجب کاهش سطح تولید گل محمدی به 40 هکتار شده ولی گل های محمدی موجود در حاشیه مسیرهای انتقال آب و در حاشیه باغات این دهستان عملکرد تولیدی مناسبی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 1500 تن گلاب و انواع عرقیجات در دهستان شیرکوه یزد

تولید سالانه 1500 تن گلاب و انواع عرقیجات در دهستان شیرکوه یزد