مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 12:152021-06-28اقتصادي

سرای ملک بازار زنجان احیاء می شود


مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه سرای ملک بازار زنجنا احیاء می شود، گفت: این سرا در دل بازار و مرکز شهر زنجان موقعیت مناسبی برای جذب گردشگر دارد.

- ، امیر ارجمند گفت: جلسه ای در راستای بازسازی و احیاء سرای ملک بازار تاریخی زنجان با حضور شهردار منطقه 3، رییس اداره اوقاف زنجان، هیئت امنای بازار تاریخی زنجان و مالکین و سرقفلی داران سرای ملک در سالن کنفرانس اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان تشکیل شد.

وی افزود: تنها از 50 درصد این مجموعه استفاده می شود و برای عملیاتی شدن طرح رفع موانع و احیاء سرای ملک بازار زنجان، کارشناسان معاونت میراث فرهنگی از سرای ملک بازدید کردند و مشکلات و موانع را جمع آوری کردند و در جلسات مختلف موردبررسی و ارزیابی قرار گرفت تا زمینه هایی برای رفع آنها فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اظهار کرد: پس از انجام فعالیت های مرمتی مانند مرمت حجره ها، آواربرداری، مرمت طاق ها، نما و داخل حجره ها، کف سازی، محوطه سازی و … به مجموعه ای زیبا تبدیل شد که برای راه اندازی آن نیازمند همکاری مالکان حجره ها، دستگاه های اجرایی و یا بخش خصوصی هستیم.

حیات سرای تاریخی ملک وابسته به رفت وآمد حجره داران است و استفاده از این بنا به عنوان انبار به روند تخریب این سرا سرعت می بخشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرای ملک بازار زنجان احیاء می شود

سرای ملک بازار زنجان احیاء می شود