مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 17:352021-06-26اقتصادي

بارهای مضاعف بر آب ایلام/ از فضای سبز تا شستشوی کوچه ها


 بیش از 150 هکتار فضای سبز در ایلام با سرانه 300 لیتر بر ثانیه که 220 لیتر آن از آب شرب شهر ایلام تامین می شود خود بار مضاعفی بر شرکت وارد کرده است.

- ایسنا/ایلام مدیرعامل آبفای استان ایلام گفت: بیش از 150 هکتار فضای سبز در ایلام با سرانه 300 لیتر بر ثانیه که 220 لیتر آن از آب شرب شهر ایلام تامین می شود خود بار مضاعفی بر شرکت وارد کرده است.

دکتر نوراله تیموری در نشست خبری اظهار کرد: سال 1400 در کشور به دلیل کاهش نزولات آسمانی یک وضعیت خاص پدیدار گشته که این مهم در استان به دلیل توپوگرافی استان، وضعیت خاص تری ایجاد کرده است چراکه نسبت به سنوات گذشته شاهد کاهش 45درصدی نزولات آسمانی بودیم .

وی با بیان اینکه خشکسالی امسال در تاریخ 50 ساله ایران بی سابقه بوده است و باعث ایجاد چالشهای بسیاری برای صنعت آب و برق استان شده است، افزود: تاثیر این خشکسالی بر منابع آبی زیرزمینی باعث شده 50 تا 60 درصد سطح آب های زیرزمینی کاهش یابد .

دکتر تیموری اضافه کرد: چالش دومی که با آن روبرو شدیم گرمای زودرسی بود که هر ساله از اوایل تیرماه شروع می شد که امسال از اواسط فروردین با این چالش مواجه شدیم.

وی در خصوص سومین و چهارمین چالش شرکت، به نوسانات و قطعی برق در کل کشور و استان به دلیل کاهش توانایی نیروگاه های برق آبی در تولید برق اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: وجود 80 هزار ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارهای مضاعف بر آب ایلام/ از فضای سبز تا شستشوی کوچه ها

بارهای مضاعف بر آب ایلام/ از فضای سبز تا شستشوی کوچه ها