مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 07:352021-06-26اقتصادي

2.2 میلیون هکتار با آفت سن مادر و پوره گندم و جو مبارزه شد


بیش از دو میلیون و 200 هزار هکتار با آفت سن مادر و پوره در مزارع آبی و دیم گندم و جو کشور در سال زراعی جاری توسط کشاورزان مبارزه شد.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: میزان مبارزه با سن در مزارع جو حدود 200 هزار هکتار بوده است.

سعید معین افزود: در سال زراعی جاری در مزارع دیم و آبی رها شده و برگشتی گندم نیز در سطح حدود 200 هزار هکتار دیگر مبارزه با سن توسط بخش دولتی و کشاورزان صورت گرفت.

وی اظهار داشت: از نیمه بهمن سال 99 مبارزه با سن در استان های جنوبی کشور مانند کهنوج جیرفت و حاجی آباد هرمزگان آغاز شد و با گرم شدن هوا در اوایل فروردین همه استان ها درگیر مبارزه با سن شدند.

معین گفت: بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی کشور، افزایش 2 تا 3 درجه ای دما و کاهش 30 تا 35 درصدی بارندگی را به طور میانگین در سال 99 داشتیم و در فروردین امسال نیز بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازهای هواشناسی در داخل و در سطح بین المللی، افزایش دما به 3 تا 5 درجه رسید که برای مراحل رشد آفت سن، شرایط خوبی بود.

وی ادامه داد: ما با توجه به پیش بینی های کاهش بارندگی و شرایط خشکی در بهمن و اسفند سال 99 تغییراتی را در دستورالعمل سازمان از جمله در زمینه نمونه برداری، برآورد جمعیت آفت سن و افزایش سطح مبارزه دادیم تا این دستورالعمل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2.2 میلیون هکتار با آفت سن مادر و پوره گندم و جو مبارزه شد

2.2 میلیون هکتار با آفت سن مادر و پوره گندم و جو مبارزه شد