مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 05:352021-06-26پزشكي

گزارش تحقیقی از وضعیت سلامتِ روانِ پزشکان آینده


یک پزشک فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: حجم بالای کار در شیفت ها، داشتن مسئولیت در برابر بیماران، اساتید و رزیدنت ها، حجم بالای درس ها و کمبود خواب باعث شده اختلالات روان و عواقب آن در دانشجویان پزشکی بیشتر از جمعیت عمومی و همچنین دانشجویان سایر رشته ها باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، مانا جامعی- پزشک فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نتایج پایان نامه خود با عنوان بررسی ارتباط عدالت سازمانی و سلامت روان در اینترن های دانشگاه شهید بهشتی ، گفت: جامعه آماری این پژوهش 678 اینترن در سال 99-98 بود که 358 نفر پرسشنامه تکمیل کردند.

عوامل مورد بررسی شامل متغیرهای دموگرافیک شامل سن، جنس، شهر محل سکونت قبل از ورود به دانشگاه، وضعیت سکونت فعلی (سکونت در خوابگاه، در خانه با دوستان، با خانواده و یا تنها) وضعیت اقتصادی، وضعیت تأهل، تعداد ماه های که از اینترنی دانشجویان گذشته، آخرین بخش بیمارستانی که بوده اند، میزان علاقه آن ها به رشته پزشکی، میزان امیدواری آن ها به آینده شغلی، میزان رضایت آن ها از زندگی شخصی، داشتن یا نداشتن بیماری و همچنین عدالت سازمانی بود.

وی با استناد به نتایج مطالعاتی که جهت بررسی شدت و میزان افسردگی، علایم آن و تفکرات خودکشی در دانشجویان پزشکی 43 کشور دنیا (تا قب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش تحقیقی از وضعیت سلامتِ روانِ پزشکان آینده

گزارش تحقیقی از وضعیت سلامتِ روانِ پزشکان آینده