مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 07:502021-06-23سياسي

ضرورت شناخت ریشه های فساد در کشور/ برنامه مدون نظارت لازم است


کارشناس حوزه مدیریت و برنامه ریزی، گفت: شناخت ریشه های فساد یکی از مهمترین ضرورت ها برای مقابله با این پدیده و ارتقای رتبه ایران در سازمان شفافیت جهانی و شاخص های فساد ستیزی است.

- ، با بیان اینکه آیت الله رییسی در برنامه های تبلیغاتی خود این موضوع را شرح داده که گفتمان دولت سیزدهم قطعاً مقابله با فساد و به عبارت دیگر فساد ستیزی است، تاکید کرد: وی یکی از اهداف خود برای حضور در قوه مجریه را مقابله با ریشه های فساد دانسته است در نتیجه باید دید که با ساختار موجود آیا وی می تواند موفقیت هایی کسب کند یا خیر؟ وی با اشاره به مرور کارنامه فساد ستیزی در ایران و شاخص سی پی آی یا همان فساد ستیری در بین کشورهای دنیا، افزود: دنیا از دریچه این شاخص ها به ما می نگرد و ما را مورد قضاوت قرار می دهد آنگاه بر آن اساس، با ما به تعامل و تبادل می پردازد.

این شاخص ها در واقع تصویر ذهنی جهانیان نسبت به کشورهای دیگر را رخ می دهد در نتیجه باید گفت سازمان شفافیت بین المللی از سال 1993 به منظور تبیین همین شاخص ها ایجاد و از سال 2003 ایران به این نهاد پیوسته است.

کار دشوار مبارزه این مدرس دانشگاه با بیان اینکه فساد هر گونه سو استفاده از قدرت تفویض شده برای تأمین منافع شخصی است، تاکید کرد: شاخص ادراک فساد میزان فساد ادراک شده در بخش دولتی، کشور را از منظر متخصص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت شناخت ریشه های فساد در کشور/ برنامه مدون نظارت لازم است

ضرورت شناخت ریشه های فساد در کشور/ برنامه مدون نظارت لازم است