مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 05:152021-06-16بين الملل

فراخوان جهانی شیخ الازهر برای حل بحران سد النهضه


شیخ الازهر از جامعه جهانی، جهان عرب، اسلام و کشورهای آفریقایی خواست در سایه ادامه بحران سد النهضه، به مصر و سودان در حفاظت از حقوق آبی خود کمک کنند.

- شیخ الازهر از جامعه جهانی، جهان عرب، اسلام و کشورهای آفریقایی خواست در سایه ادامه بحران سد النهضه، به مصر و سودان در حفاظت از حقوق آبی خود کمک کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روسیا الیوم، احمد الطیب، شیخ الازهر در بیانیه ای از جوامع مذکور خواست، مسوولیت خود را برعهده گرفته، به مصر و سودان در حفاظت از حقوق آبی خود کمک کنند و با ادعای برخی در مورد مالکیت رود نیل و رفتار مستبدانه در خصوص آب این رودخانه مقابله کنند.

وی تاکید کرد، همه ادیان توافق دارند که مالکیت منابع حیاتی برای زندگی انسان مثل رودخانه ها عمومی است و به هیچ وجه تحت مالکیت فردی یا افرادی یا کشوری قرار نمی گیرد.

از سوی دیگر، ماجد عبدالفتاح، رییس هیئت اتحادیه عرب در سازمان ملل پیرامون بحران سد النهضه اعلام کرد، کشورهای عربی تمایل ندارند این درگیری به درگیری عربی- آفریقایی تبدیل شود؛ چرا که این یک مساله توسعه طلبانه است و اتحادیه هم دشمن اتیوپی و حقش در توسعه طلبی نیست اما در حفظ منافع کشورهای دیگر بخصوص دو کشور ذیربط در پرونده سد النهضه یعنی مصر و سودان شریک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراخوان جهانی شیخ الازهر برای حل بحران سد النهضه

فراخوان جهانی شیخ الازهر برای حل بحران سد النهضه