مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 06:052021-06-15سياسي

آغاز مرمت بادگیر آب انبار حاج مهدی نراقی


مدیر پایگاه بافت تاریخی شهر نراق گفت: «با هدف حفظ بناهای تاریخی و نمادهای محلی، مرمت بادگیر آب انبار حاج مهدی نراقی آغاز شد.

» - پروین سادات طیبی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: مرمت بادگیر است.

طیبی با بیان اینکه اقدامات دولت به تنهایی نمی تواند مثمر ثمر و نتیجه بخش باشد و باید راهکارهای دیگری نیز در این خصوص اندیشیده شود، اظهار داشت: اجتماعی کردن حفاظت از بناهای تاریخی یکی از راهکارهایی است که در نظر است نه تنها نهادها، دستگاههای اجرایی مختلف بلکه همه مردم با  احساس مسئولیت و در حیطه خود در این خصوص برای محافظت از میراث فرهنگی و تاریخی کشور اقدام نمایند.

وی ادامه داد: : مرمت امری است مستمر و رسیدگی به ابنیه تاریخی که هویت و شناسنامه ملی هر منطقه است و نیازمند همکاری تمامی نهادهای وابسته و ذینفعان و صاحبان ابنیه از جمله مالکان، اداره اوقاف و امور خیریه در ابنیه مذهبی و بازارها و بقاع متبرک و همچنین شهرداران شهرهای تاریخی است.

در این مسیر اگر دیگر ارگان ها و نهادهای دخیل، باب یک همکاری همه جانبه را باز کنند با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتری می توان این وظیفه همگانی را به انجام رساند.

مدیر پایگاه بافت تاریخی شهر نراق تصریح کرد: آب انبارها از شاهکارهای معماری دوره قاجار در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان هستند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت بادگیر آب انبار حاج مهدی نراقی

آغاز مرمت بادگیر آب انبار حاج مهدی نراقی