مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 11:552021-06-12اقتصادي

مستاجر در چه شرایطی ملزم به تخلیه واحد مسکونی است؟


وزیر راه و شهرسازی می گوید موجر ملزم به تمدید اتوماتیک قرارداد اجاره با مستأجر است اما در شرایطی می تواند این قرارداد را فسخ کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازشامل تمدید امکان ثبت نام خانوارها در سامانه ملی املاک و اسکان، تمدید سقف اجاره بها برای مستأجران و افزایش رقم تسهیلات ودیعه مسکن داشت.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درباره این مصوبات اظهار کرد: وام ودیعه مسکن برای تهران 70 میلیون، برای کلانشهرها 40 میلیون و برای سایر شهرها 25 میلیون تومان تعیین شده است.

شرایط عدم تمدید اتوماتیک اجاره بها اسلامی گفت: شرایطی برای عدم تمدید اجاره مسکن در 9 بند به تصویب رسید که همان شرایط پارسال است و بندهایی نیز به آن اضافه شده که مراجع صالحه می توانند آن را تعیین کنند و با رأی این مراجع بین مالک و مستأجر تعیین تکلیف می شود.

وی افزود: بندهای از این مصوبه شامل اگر مستأجر وظایفش را طبق قرارداد انجام نداده و بعد از تمدید اجاره افزایش اجاره مسکن را پرداخت نکرده باشد یا مالک خانه را بفروشد یا اگر مالک پروانه احداث گرفته و می خواهد ملک خود را تعمیر کند و یا تعمیرات اساسی انجام دهد ، اگر مستأجر به شیوه ای ضرر و زیان به مالک وارد کرده باشد و یا شرایط متعارف را در آن ملک رعایت نکرده باشد و موجب شکایت افراد ساکن در آن ساختمان باشد ؛ که این موارد اگر در مراجع صالحه تش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مستاجر در چه شرایطی ملزم به تخلیه واحد مسکونی است؟

مستاجر در چه شرایطی ملزم به تخلیه واحد مسکونی است؟