مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 09:352021-06-12پزشكي

اعضای بدن دختربچه 6 ساله اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد


در سومین اقدام حسنه اهدای عضو سالجاری در اردبیل، اعضای بدن سوگند وظیفه، دختربچه 6 ساله اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد.

- ، زنده یاد سوگند وظیفه به دنبال سردرد در بیمارستان فاطمی اردبیل بستری شده بود ولی بعد از اقدامات اولیه درمانی و به تشخیص پزشک معالج جهت ادامه درمان به بیمارستان فیروزگر تهران اعزام شده و با تشخیص خونریزی مغزی و بروز تشنج و افت هوشیاری، دچار علائم مرگ مغزی شد.

با بروز علائم مرگ مغزی و پس از تشخیص و تأیید متخصصان واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی و با رضایت خانواده، اعضای این کودک خردسال در بیمارستان سینای تهران اهدا شد و با هدیه اعضای سالم، به چندین بیمار منتظر در لیست پیوند، زندگی دوباره بخشید.

مرحوم وظیفه سومین ایثارگری به شمار می رود که در سال جاری در استان اردبیل اعضای بدنش پس از مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شده است.

استان اردبیل در سه سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

به علت پیشتازی استان اردبیل در اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در محل ساختمان تازه تاسیس ترومای شهر اردبیل راه اندازی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعضای بدن دختربچه 6 ساله اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد

اعضای بدن دختربچه 6 ساله اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد