مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 خرداد 1400 ساعت 12:302021-06-11سياسي

موافقت دولت با تشکیل شورایاری ها در شهرها، گامی در جهت تقویت حکومت های محلی است


تصمیم هیات وزیران در موافقت با تشکیل شورایاری ها در شهرهای کشور از راه انتخابات عمومی، گامی مهم در تعمیق دموکراسی و تقویت حکمروایی محلی است.

- عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تصمیم هیات وزیران در موافقت با تشکیل شورایاری ها در شهرهای کشور از راه انتخابات عمومی، گامی مهم در تعمیق دموکراسی و تقویت حکمروایی محلی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد سالاری با تاکید بر لزوم مشارکت دهی مردم در اداره مطلوب کشوراظهارکرد: جمهوریت نظام در پذیرش و باور اهمیت رای و اراده مردم از سوی حاکمان تجلی می یابد و قطعا نهاد شورایاری به عنوان نهادی اجتماعی، یکی از نمادهای مردم سالاری دینی و جمهوریت در کشور است.

وی ادامه داد: شورایاران به عنوان حلقه ارتباطی میان شهروندان و اعضای شورای شهر می توانند در انعکاس مناسب انتظارات شهروندان و مسایل آنان برای اداره مطلوب شهر و تقویت وظیفه نظارتی شورا و اجرای برنامه های شهری بسیار موثر باشند، ضمن اینکه مشارکت دادن مردم در اداره امور محله خود آن ها را از شهرنشین صرف به شهروندان مسئولیت پذیر تبدیل و به هم افزایی ظرفیت های شهر در تحقق برنامه ها کمک می کند.

این عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، تقویت جمهوریت نظام را یک اصل و وظیفه خدشه ناپذیر دانست و اظهارکرد: شوراها به عنوان یکی از ارکان اداره کشور در قانون اساسی دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت دولت با تشکیل شورایاری ها در شهرها، گامی در جهت تقویت حکومت های محلی است

موافقت دولت با تشکیل شورایاری ها در شهرها، گامی در جهت تقویت حکومت های محلی است