مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 خرداد 1400 ساعت 03:202021-06-09اقتصادي

مبارزه با سن گندم در 167 هزار هکتار از مزارع گندم زنجان


رییس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: تا به امروز با مشارکت خوب کشاورزان در 167 هزار هکتار از مزارع گندم استان زنجان مبارزه با سن گندم انجام شده است.

- به مبارزه با سن گندم در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تا به امروز با مشارکت خوب کشاورزان در 167 هزار هکتار از مزارع گندم استان مبارزه با سن گندم انجام شده است.

وی اظهار کرد: همچنین در بیش از هفت هزار هکتار مبارزه با سن مادر و در 130 هزار هکتار از مزارع استان هم مبارزه با سن پوره انجام گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: کشاورزان یک هفته تا 10 روز مهلت دارند مزارع خود را بر علیه سن مادر و پوره سمپاشی کنند.

تاراسی تاکید کرد: 65 اکیپ پایش مبارزه با سن مادر و پوره را در استان انجام می دهند و در شهرستان خدابنده بیشترین مبارزه با آفت سن در این شهرستان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه عملیات سمپاشی مزارع علیه پوره های سن گندم به تدریج از مناطق زودرس به مناطق دیررس و کوهستانی ادامه دارد، ابراز داشت: باید به طور مستمر، با دقت و سرعت، عملیات مبارزه ی شیمیایی انجام شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی زنجان تصریح کرد: پوره سن گندم باظهور خوشه و سنبله گندم با تغذیه از شیره دانه های گندم موجب کاهش چشمگیر کمیت و کیفیت محصول شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با سن گندم در 167 هزار هکتار از مزارع گندم زنجان

مبارزه با سن گندم در 167 هزار هکتار از مزارع گندم زنجان