مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 خرداد 1400 ساعت 09:352021-06-09اجتماعي

مدیرکل محیط زیست یزد: حفظ باغات یزد در گرو احیای قنات است


مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان یزد از مهمترین مولفه حفظ باغات یزد را احیا و نگهداری قنات های استان برشمرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از یزد، نیره پورملایی در نشست با باغداران بخش های مختلف شهر یزد با اشاره به موفقیت مردمان قدیم یزد در دسترسی به آب و مدیریت آن اظهار کرد: بی توجهی به این پیشینه موجب آسیب جدی می شود که حتی برای جبران آن باید هزینه های بسیاری پرداخت و گاه ممکن است نتوان آسیب ها را جبران کرد.

وی با تاکید بر لزوم ترویج دانش زیست محیطی بین اقشار مختلف جامعه افزود: محیط زیست باید در اولویت تمامی حوزها اعم از مدیریت، سیاست و اقتصاد باشد تا بتوان از آن نگهداری کرد.

پورملایی با بیان این که شعار امسال هفته محیط زیست با عنوان نیم قرن حفاظت از زیست بوم های ایران به امید همراهی برای نگهداری از محیط زیستی است که بسیار آسیب دیده و نیازمند جبران و بازسازی است.

وی با اشاره به اینکه ثبت جهانی باغات می تواند یک مولفه مهم و قابل توجه برای استان باشد، افزود: ثبت جهانی باغاتی که در دل کویر و در اقلیم و مکانی منحصر به فرد و با مشقت گذشتگان ایجاد شده، بهترین راهکار برای سپاسگزاری از پیشینیان است.

وی با تاکید بر اینکه آب باید مدیریت شود، افزود: انسان با برهم زدن چرخه طبیعت و مدیریت نادرست آب به چرخه زیست محیطی آسیب زده لذا با مدیریت آب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرکل محیط زیست یزد: حفظ باغات یزد در گرو احیای قنات است

مدیرکل محیط زیست یزد: حفظ باغات یزد در گرو احیای قنات است