مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 خرداد 1400 ساعت 07:002021-06-08اقتصادي

امسال 1700 تن پیله تر ابریشم در کشور تولید می شود


رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به آغاز خرید پیله تر ابریشم در استان گیلان، گفت: پیش بینی شده امسال هزار و 700 تن پیله تر در کشور به ارزش 255 میلیارد تومان تولید شود.

- ، عدیل سروی زرگر پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه از امروز برداشت پیله تر ابریشم در استان گیلان آغاز شده است، اظهار کرد: بر اساس پیش بینی ها امسال 550 تن پیله تر ابریشم در استان گیلان تولید می کند.

وی همچنین به خرید پیله تر ابریشم اشاره کرد و گفت: خرید پیله تر ابریشم از امروز در شهرهای لنگرود، فومن، شفت، صومعه سرا آغاز شده است.

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور در ادامه با بیان اینکه 19 مرکز توسعه نوغانداری در گیلان امسال حدود 15 هزار جعبه تخم نوغان در استان توزیع کردند، افزود: این میزان بین 9 هزار و 200 نوغاندار گیلانی توزیع کرده اند.

وی با اشاره به اینکه هر کیلو پیله تر در بازار بین 120 تا 150 هزار تن خرید و فروش می شود، ادامه داد: با توجه به آغاز خرید پیله تر پنج مرکز تعاون روستایی در استان گیلان نیز آماده خرید توافقی پیله ها از نوغانداران هستند.

سروی زرگر لنگرود را قطب تولید پیله تر در استان گیلان عنوان کرد و افزود: بیشترین میزان خرید تخم نوغان نیز با چهار هزار و 200 جعبه مربوط به همین شهرستان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال 1700 تن پیله تر ابریشم در کشور تولید می شود

امسال 1700 تن پیله تر ابریشم در کشور تولید می شود