مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 خرداد 1400 ساعت 17:402021-06-07بين الملل

بررسی پرونده سقوط هواپیمای مالزی در دادگاه هلند


روند بررسی شواهد در دادگاه رسیدگی به اتهامات چهار فرد متهم به نقش آفرینی در سرنگونی پرواز شماره 17 هواپیمایی مالزی بر فراز خاک اوکراین روز دوشنبه در هلند آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، به نقل از یورونیوز، رسیدگی قضایی به این پرونده ماه مارس سال 2020 آغاز شده بود، اما جلسات استماع و کشمکش بر سر اعتبار حقوقی شواهد تاکنون ادامه یافته بود.

دادستانی هلند سه شهروند روس و یک تبعه اوکراین را به دلیل نقش شان در سرنگونی هواپیمای خطوط هوایی مالزی به قتل و نقش آفرینی عامدانه در این حادثه متهم کرده است.

پرواز شماره 17 هواپیمای مالزی که در روز 17 ژوییه سال 2014 (26 تیر 1393) فرودگاه آمستردام را به مقصد کوالالامپور ترک کرده بود بر فراز خاک اوکراین سرنگون شد.

در این حادثه 298 سرنشین این هواپیمای مسافربری کشته شدند.

محل سقوط این هواپیمای بویینگ 777 در منطقه ای از شرق اوکراین واقع شده بود که نزاع مسلحانه بین نظامیان این کشور و شورشیان مورد حمایت روسیه در آن جریان داشت.

بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه تحقیق بین المللی درباره این حادثه که در سال 2018 منتشر شد این هواپیما بر اثر اصابت یک فروند موشک شلیک شده از سامانه موشکی بوک (BUK) متعلق به روسیه در شرق اوکراین سقوط کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی پرونده سقوط هواپیمای مالزی در دادگاه هلند

بررسی پرونده سقوط هواپیمای مالزی در دادگاه هلند