مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 خرداد 1400 ساعت 05:252021-06-06اقتصادي

کاهش 50 درصدی مصرف آب در آبیاری نوین


مسئولان سال ها بر موضوع توسعه روش های آبیاری نوین تأکید داشته اند و با توجه به کاهش 50 درصدی مصرف آب می تواند مزیتی بزرگ در بخش کشاورزی باشد اما به نظر می رسد توفیق چندانی در اجرای آن نداشته اند و آنچنان که باید از آن استقبال نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، بخش هایی از کشور از جمله استان خراسان جنوبی از نظر اقلیم در منطقه خشک قرار دارد و به دلیل کاهش نزولات جوی و کمبود منابع آبی باید به سمت سیستم های آبیاری نوین در اراضی گام برداریم، بر همین اساس دولت نیز سیاست هایی نظیر تغییر سیستم غرقابی به سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی را پیگیری می کند.

نکته مهم اینجاست با وجود اینکه در کشور جایگاه خوبی در راستای اجرای این طرح داریم ولی بازهم به دلیل خشکسالی های فراوان این مقدار در سطح استان کم است و باید رسیدگی های بیشتری شود.

رشد با کیفیت تر محصولات یکی از بهره برداران طرح آبیاری نوین خراسان جنوبی در این باره عنوان کرد: 33 هکتار اراضی خود را به آبیاری نوین مجهز کرده است.

حمیدرضا قربانی با بیان اینکه حدود 50 درصد کاهش مصرف آب داشته است، گفت: از مزایای این طرح می توان به یکنواختی آب دهی به محصول و درختان اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 50 درصدی مصرف آب در آبیاری نوین

کاهش 50 درصدی مصرف آب در آبیاری نوین