مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 خرداد 1400 ساعت 13:202021-06-05اقتصادي

کاهش 40 درصدی کشت برنج در کلات


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلات از کاهش 40 درصدی کشت برنج نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: سال جاری به دلیل خشکسالی شدید، سطح زیر کشت برنج در شهرستان کلات از 1400 هکتار به 800 هکتار کاهش یافته است.

- وحید عطار در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: خشکسالی یکی از معضلات جدی سال جاری است که بخش های مختلف کشاورزی و از جمله زراعت و دامداری را به شدت تحت تأثیر قرار داده و شهرستان کلات نیز به عنوان قطب تولید برنج استان، از این امر مستثنی نبوده و خشکسالی باعث کاهش سطح زیر کشت برنج در منطقه شده است.

سطح زیر کشت شالیکاری در کلات هر سال به طور متوسط 1400 هکتار بوده اما سال جاری به دلیل خشکسالی بی سابقه ای که منطقه را فرا گرفته است، سطح زیر کشت شالیکاری به 800 هکتار کاهش یافته است.

وی ادامه داد: برنجی که در شهرستان کلات کشت می شود، رقم دم سیاه صدری است و این رقم برنج، یکی از ارقام مرغوب، خوش عطر و خوش طعم است که متوسط عملکرد آن 2.

5 تن در هکتار است و برآورد ما این است که سال جاری 2000 تن محصول مرغوب و درجه یک در شهرستان کلات تولید کنیم.

عطار با اشاره به اینکه شالیکاری در شهرستان کلات از اواخر اردیبهشت ماه آغاز شده و برداشت این محصول نیز از اواخر شهریور ماه است، خاطر نشان کرد: شهرستان کلات دارای 14 کارخانه شالیکوبی است که کار فرآوری و سفید کردن برنج را انجام می دهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 40 درصدی کشت برنج در کلات

کاهش 40 درصدی کشت برنج در کلات