مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 خرداد 1400 ساعت 12:052021-06-02پزشكي

راهکاری برای پیشگیری از کاهش شنوایی


الگوی جدید محققان دانشگاه منچستر انگلستان راهکاری برای جلوگیری از کاهش شنوایی افراد مسن با توجه به نابرابری های اقتصادی و اجتماعی در جوانی ارائه کرده است که می تواند در 466 میلیون فرد در سراسر جهان که بیشتر مسن و با مشکل کم شنوایی مواجه هستند، تاثیرگذار باشد.

به نقل از مدیکال اکسپرس، این تحقیق برای اولین بار، به بررسی مکانیسم ها و رابطه بین نابرابری های اقتصادی و اجتماعی و سلامت شنوایی در زندگی پرداخته است.

نتایج تحقیقات گذشته نشان داده است که افراد مبتلا به کم شنوایی نسبت به سایرین مشکلات دیگر ازجمله موفقیت تحصیلی کمتر، نرخ بیکاری بالاتر و درآمد سالانه کمتری دارند.

همچنین این افراد در مقایسه با افراد مسن بدون مشکل کاهش شنوایی، به احتمال زیاد با بیماری و مشکلات سلامتی بیشتری مواجه هستند.

دکتر دالیا تسیمپیدا، محقق این بررسی اظهار کرد: کاهش شنوایی فرایندی مادام العمر است، اما تنها نتیجه پیری نیست و درک این روند، یک گام اساسی در پرداختن به مشکل جهانی کاهش شنوایی است.

وی افزود: عوامل مهم تعیین کننده در سلامت شنوایی افراد در طول زندگی و موارد مرتبط با آن که در این مدل به آن توجه شده است، روش قدرتمندی برای مداخله در این مشکل بزرگ خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکاری برای پیشگیری از کاهش شنوایی

راهکاری برای پیشگیری از کاهش شنوایی