مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 08:252021-05-31اجتماعي

تغییر کاربری سومین قبرستان تاریخی جهان اسلام به پارک


شیراز با سابقه ای چند هزارساله که آثار تمدنی آن به صورت مداوم در کاوش های باستان شناسی معرفی و شناسانده می شود دارای گونه های مختلفی از کاربری های مرتبط با زیست انسان هاست که قبرستان یکی از این کاربری های حیاتی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، قبرستان های تاریخی بخشی از ساختار شهری و هر گونه سکونت گاه های اجتماعی جوامع انسانی هستند که در طول تاریخ شکل گرفته اند و هر یک بر اساس ارزش هایی نظیر اهمیت تاریخی، کالبدی، زیبایی شناسی و .

در بستر جغرافیایی خود، نقش آفرینی خواهند کرد.

قبرستان های شیراز همواره در طول تاریخ در نقاط مختلف شهر نظیر جوون آباد در اراضی مصلای شیراز، منطقه قصردشت، دارالسلام، دارالرحمه و در نقاط مختلف شهری در مقیاس کوچکتر و بعضا قبرهای منفرد و همچنین دیگر قبرستان های ادیان الهی غیر مسلمان در اشکال مختلف به وجود آمده اند که هر یک بخشی از تاریخ این شهر و یادمانی از درگذشتگان را روایت گری می کنند.

قبرستان دارالسلام شیراز نیز با پیشینه ای بیش از هزار سال که از آن به عنوان یکی از قدیمی ترین قبرستان های مسلمانان یاد می کنند و تاکنون مورد کم مهری ها و مداخلات متفاوت همراه شده است.

در روزهای اخیر در چند صد متری از آن در محدوده ای موسوم به دباغی به دلیل بی توجهی های صورت گرفته که ظاهراً محلی برای انباشت زباله و تجمع معتادان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر کاربری سومین قبرستان تاریخی جهان اسلام به پارک

تغییر کاربری سومین قبرستان تاریخی جهان اسلام به پارک